
Uprzejmie informujemy, iż mając na względzie potrzeby przedsiębiorców w zakresie bezpieczeństwa finansowego dla realizowanych projektów, Instytucja Pośrednicząca wyraziła zgodę na zaproponowane przez PARP zwiększenie wysokości zaliczek w działaniach 8.1 i 8.2 PO IG dla umów zawartych z konkursów rozstrzygniętych we wcześniejszym okresie, tj. przed rokiem 2013.
W związku z powyższym Beneficjent, który otrzymał już zaliczkę w wysokości 30% dofinansowania przypadającego na nierozpoczęte etapy, uzyska prawo wystąpienia z kolejnym wnioskiem o płatność zaliczkową do wysokości 50% wartości dofinansowania przypadającego na etapy nierozpoczęte na moment ubiegania się o dopłatę zaliczki. Ustalając wartość dopłaty zaliczki należy wziąć pod uwagę zapis umowy o dofinansowanie stanowiący, iż wysokość dofinansowania przekazanego w formie zaliczki i płatności pośrednich nie może być wyższa niż 90% dofinansowania przyznanego w ramach Umowy.
W celu uzyskania dopłaty zaliczki konieczne jest wystąpienie przez Beneficjenta z pisemnym wnioskiem o wprowadzenie zmian do Umowy oraz przedstawienie zaktualizowanego Harmonogramu płatności. W oparciu o dostarczony wniosek RIF jest upoważniona do zmiany zapisów w § 5 umowy o dofinansowanie, polegającej na zwiększeniu dopuszczalnej wysokość zaliczki z 30% na 50% w drodze aneksu do Umowy i aktualizacji harmonogramu płatności, zgodnie z przedstawionymi wzorami.
W związku z powyższym Beneficjent, który otrzymał już zaliczkę w wysokości 30% dofinansowania przypadającego na nierozpoczęte etapy, uzyska prawo wystąpienia z kolejnym wnioskiem o płatność zaliczkową do wysokości 50% wartości dofinansowania przypadającego na etapy nierozpoczęte na moment ubiegania się o dopłatę zaliczki. Ustalając wartość dopłaty zaliczki należy wziąć pod uwagę zapis umowy o dofinansowanie stanowiący, iż wysokość dofinansowania przekazanego w formie zaliczki i płatności pośrednich nie może być wyższa niż 90% dofinansowania przyznanego w ramach Umowy.
W celu uzyskania dopłaty zaliczki konieczne jest wystąpienie przez Beneficjenta z pisemnym wnioskiem o wprowadzenie zmian do Umowy oraz przedstawienie zaktualizowanego Harmonogramu płatności. W oparciu o dostarczony wniosek RIF jest upoważniona do zmiany zapisów w § 5 umowy o dofinansowanie, polegającej na zwiększeniu dopuszczalnej wysokość zaliczki z 30% na 50% w drodze aneksu do Umowy i aktualizacji harmonogramu płatności, zgodnie z przedstawionymi wzorami.
Poniżej podajemy przykładowy sposób ustalenia kwoty dopłaty:
Całkowita wartość dofinansowania wynosi 490.000,00 zł, Beneficjent otrzymał przed rozpoczęciem realizacji projektu zaliczkę w kwocie 147.000,00 zł, stanowiącą 30% wartości dofinansowania przypadającego na nierozpoczęte etapy. Na dzień wnioskowania o dopłatę zaliczki projekt znajduje się w trakcie realizacji I etapu, dla którego wartość dofinansowania to 60.000,00 zł. Ustalając wysokość dopłaty należy pomniejszyć całkowitą wartość dofinansowania (tj. 490.000,00 zł) o wartość dofinansowania przypadającego na I etap (tj. 60.000,00 zł), i dla tak ustalonej wartości wyliczyć maksymalną wartość zaliczki wg zwiększonego do 50% limitu (430.000,00 zł * 50% = 215.000,00 zł). Uzyskaną wartość należy pomniejszyć o wypłaconą kwotę zaliczki (147.000,00 zł). Kwota dopłaty stanowi różnicę pomiędzy wysokością maksymalnej kwoty zaliczki wg zwiększonego do 50% limitu, z pominięciem etapów realizowanych i zakończonych, a kwotą zaliczki wypłaconej. W przykładzie Beneficjent ma prawo ubiegać się o dopłatę zaliczki w wysokości 68.000,00 zł.
W związku z powyższym należy złożyć wniosek o zmiany wraz z aktualnym harmonogramem płatności do siedziby RIF, przy ul. Sulechowskiej 1, 65-022 Zielona Góra. Wzory dokumentów znajdziecie Państwo poniżej:
W przypadku pytań prosimy o kontakt z Panią Urszulą Raszczuk - Oparską, Zastępcą Kierownika Oddziału Monitorowania i Płatności - tel. 68 329 78 13.