12345678
12345678
12345678
12345678
12345678
Maksymalnie 2 mln zł na okres do 10 lat
12345678
12345678
12345678
12345678

Wnioski o płatność.

Formy rozliczeń.

Rozliczenia z beneficjentem dotyczą wartości projektu określonej w umowie o dofinansowanie projektu, zatem rozliczeniu podlega zarówno kwota dofinansowania jak i wkład własny beneficjenta.

W celu otrzymania środków finansowych, beneficjent ma obowiązek złożenia wniosku o płatność w terminie wskazanymw harmonogramie płatności ustalonym przez strony umowy w momencie zawierania umowy o dofinansowanie projektu.

Przekazywanie kwoty dotacji odbywa się transzami. Pierwszą transzę dotacji można uzyskać zaliczkowo w wysokości 20% budżetu projektu w pierwszym roku jego realizacji.

Wyróżniamy trzy rodzaje tych dokumentów:

  • wniosek o pierwszą płatność;
  • wniosek o płatność pośrednią;
  • wniosek o płatność końcową.

W związku z udostępnieniem przez Ministerstwo Finansów nowej wersji Generatora Wniosków w zakresie SPORZL (generator_3_1_0_23), zgodnego z aktualnie obowiązującym wzorem Wniosku o dofinansowanie realizacji projektu w ramach SPORZL 2004-2006, uprzejmie informuję, że od dnia 1 sierpnia 2007 r. Beneficjenci zobligowani są do używania nowej wersji generatora.
Aktualną wersję Generatora Wniosków można pobrać ze strony.

Wkład własny.

Beneficjent powinien na bieżąco monitorować rozliczanie wkładu własngo zarówno w postaci wynagrodzeń jak i w postaci gotówki. Wszystkie wydatki z rachunku bankowego przeznaczonego na wkład prywanty powinny być na bieżąco wskazywane w zał. 1 do wniosku o płatność. Brak wykazanych wydatków w ramach wkładu prywatnego będzie skutkował zmniejszeniem przyznanej kwoty dofinansowania.

Wkład prywatny zgoromadzony w postaci gotówki powinien być zgromadzony na wyodrębnionym koncie bankowym przeznaczonym na wkłąd prywatny i jego wydatkowanie.

Rachunek bankowy.

Rachunek bankowy przeznaczony do obsługi projektu nie powinien być zasilany środkami pieniężnymi innymi niż tymi przekazywanymi z PARP.

Dopuszcza się wpłatę środków własnych na konto dotacji jest sytuacja refundowania błędnego przelewu oraz wydatków, które przez PARP zostały uznane za niekwalifikowane.

 

Kategoria wydatków.Sposób dokumentowania wydatków. 
Wynagrodzenie personelu zatrudnionego na umowę o pracę.Oświadczenie o wypłaconych wynagrodzeniach dla pracownika w ramach projektu (zał.9), lista płac personelu projektu wraz z kartami pracy potwierdzającymi wymiar czasu pracy zgodny z umową o pracę. 
Wynagrodzenie personelu zatrudnionego na umowę - zlecenie.Umowa - zlecenie wraz z rachunkiem oraz karta czasu pracy tożsama z wymiarem czasu pracy określonym w umowie - zlecenie. 
Wynagrodzenie personelu zatrudnionego na umowę o dzieło.Umowa o dzieło wraz z rachunkiem oraz karta czasu pracy tożsama z wymiarem czasu pracy określonym w umowie o dzieło. 
Podróże służbowe personelu lub uczestników szkoleń środkami komunikacji publicznej.Faktura za bilety oraz bilety /lub/ bilety (gdy nie ma możliwości wystawienia faktury) oraz oświadczenie, że faktura nie została wystawiona. 
Podróze służbowe personelu lub beneficjentów ostatecznych samochodem prywatnym.Druk delegacji z rozpisaną liczbą kilometrówprzemnożone przez stawkę ryczałtu za kilometr. 
Podróże służbowe personelu lub uczestników szkoleń samochodem służbowym.Karta ewidencji przebiegu pojazdu (lub dokument równoważny zawierający zestawienie przejechanych km) oraz faktura za benzynę oraz regulamin wewnętrzny Beneficjenta dotyczący sposobu rozliczania się z przejechanych km samochodem służbowym. 
Zakwaterowanie personelu lub Beneficjentów ostatecznych.Faktura za zakwaterowanie oraz specyfikacja opisująca wydatki tejże faktury (liczba osób x cena jednostkowa netto) z podziałem na koszty personelu i beneficjentów ostatecznych z informacją jakiego szkolenia dotyczy. 
Wyżywienie personelu lub Beneficjentów ostatecznych.Faktura za wyżywienie oraz specyfikacja opisująca szczegółowo wydatki tejże faktury (w tym liczba osób x ceny jednostkowe netto) z podziałem na koszty personelu i beneficjentów ostatecznych z informacją jakiego szkolenia dotyczy. 
Wynajem pomieszceń związanych bezpośrednio z realizacją szkolenia.Faktura za wynajem. 
Najem sprzętu niezbędnego do przeprowadzenia szkolenia.Faktura za najem sprzętu oraz specyfikacja z wyszczególnieniem liczby i czasu najmu urządzeń niezbędnych do prowdzenia szkoleń oraz oświadczenie, że sprzęt nie został zakupiony ze środków publicznych. 
Druk/ zakup materiałów szkoleniowych.Faktura za druk lub zakup materiałów szkoleniowych. 
Inne wydatki bieżące, zwłaszcza wydatki na zakup towarów i usług administracyjno-biurowych bezpośrednio związanych realizacją szkolenia do wysokości 15% wartości projektu.Faktury za zakup towarów lub usług administracyjno-biurowych. 
Amortyzacja narzędzi i wyposażenia stanowiących środki trwałe Beneficjenta lub podwykonawcy.Koszty amortyzacji środków trwałych lub równoważnie tabele amortyzacyjne środków trwałych wykorzystywanych w ramach projektu oraz specyfikacja dotycząca wyliczenia czasu użytkowania na potrzeby szkoleń poszczególnych środków trwałych w rozliczanym okresie 
Koszty spłat rat leasingowych za leasing sprzętu niezbędnego do przeprowadzenia szkolenia.Umowy leasingowe oraz faktury zapłaty rat leasingowych oraz oświadczenie, że środki trwałe będące przedmiotem leasingu zostały zakupione bez udziału środków publicznych oraz symulacja dowodząca, iż leasing był leasing był najkorzystniejszą formą najmu śro 
Koszty netto zakupu usług w zakresie badań, analiz i ekspertyz związanych z oceną potrzeb szkoleniowych uczestników szkolenia.Faktury lub rachunki za wykonanie badania w kwocie nie przekraczjącej 5% wartości projektu. 
Koszty netto zakupu towarów i usług w zakresie działań promocyjnych i informacyjnych związanych z rekrutacją uczestników szkolenia.Faktury lub rachunki za towary i usługi w zakresie działań promocyjnych i informacyjnych związanych z rekrutacją uczestników szkolenia w kwocie nie przekraczjącej 10% wartości projektu. 
Koszty netto usług audytorskich.Faktura za usługę audytorską. 
Koszty gwarancji bankowych i ubezpieczeniowych oraz opłat notarialnych stanowiących zabezpieczenie realizacji projektu.Umowy gwarancji bankowych lub ubezpieczeniowych, faktura za opłatę notarialną. 
Podatek VAT zapłacony przez organizatora szkolenia lub jego podwykonawcę jeśli odpowiednio organizator szkolenia lub jego podwykonawca nie mogą odliczyć podatku VAT ani uzyskać jego zwrotu.Oświadczenie VAT oraz zestawienie dokumentów potwierdzających poniesienie wydatków w ramach projektu z uwzględnieniem stawki procentowej i kwoty w PLN podatku VAT. 
Wydatki z tytułu wynagrodzeń uczestników szkolenia będących przedsiębiorstwami uczesniczącymi w szkoleniu lub delegującymi pracowników na to szkolenie obliczone jako czas urlopu wraz ze składkami na ubezpieczenie społeczne. Pozycja ta nie dotyczy wydatkówWyciąg z listy płac pracowników uczestniczących w szkoleniu podpisany przez dyrektora finansowego lub głównego księgowego oraz rozliczenie godzin udziału w szkoleniu poszczególnych pracowników. 
Partnerzy
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości
Lubuski Lider Biznesu
Lubuskie.pl

Agencja Rozwoju Regionalnego Spółka Akcyjna

ul. Fryderyka Chopina 14
65-001 Zielona Góra
Czynne w godz. od 8:00 do 16:00
tel. +48 68 327 05 04
e-mail agencja@region.zgora.pl

Adres do korespondencji: 

ul. Bohaterów Westerplatte 32
65-001 Zielona Góra

 

Informujemy, że nasza strona używa plików cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na powyższe powinieneś dokonać zmian ustawień swojej przeglądarki.
Zamknij
Agencja Rozwoju Regionalnego Spółka Akcyjna nie wspiera starszych wersji przeglądarek, które mogą nie obsługiwać wszystkich funkcjonalności serwisu. Prosimy o skorzystanie z najnowszych wersji przeglądarek Internet Explorer, Firefox, Google Chrome lub innych.
Zamknij